جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی از دیگر مظاهر غرب‌زدگی را نظام بروکراسی اداری موجود عنوان کرد و گفت: اگر روش‌های مدیریتی اسلامی متناسب با نظام ولایی طراحی کنیم، از این بروکراسی نجات پیدا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان، با اشاره به اینکه در کتاب "غرب‌زدگی" جلال آل‌احمد، گزارشی از غرب‌زدگان روایت شده است، اظهار داشت: از زمان مشروطیت، ستیز و کشمکشی بین دو جریان غرب‌گرا و مقاومت و برخورد عقلانی با غرب در کشور را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه رضاشاه تصور می‌کرد با ظاهر غربی، کشور توسعه پیدا می‌کند، گفت: این جریان پس از انقلاب اسلامی هم حضور داشت و لذا حضرت امام فرمودند "ما انقلاب و شاه را بیرون کردیم اما مراقب غرب‌زده‌ها باشید".

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه برخی از غرب‌زده‌ها از غربی‌ها هم غربی‌ترند و ذهنشان در برابر مظاهر غرب از اندیشیدن و تحلیل فلج است، ابراز کرد: ذهن یک غرب‌زده، نگاه افراطی به غرب دارد.

وی با تأکید براینکه بر اساس نگاه امام(ره) باید از نقاط مثبت غرب استفاده کنیم و پیشرفت‌ها را بومی‌ کرد، یادآور شد: از نقش‌های انقلاب اسلامی این بود که در برابر بیماری مزمن غرب‌زدگی بایستد.

امام جمعه همدان، به تشریح مصادیق غرب زدگی پرداخت و گفت: اینکه کسی می‌گوید مذاکره کنیم و با دنیا تعامل داشته باشیم به معنای غرب‌گرایی نیست، بلکه فردی که آمال و آرزوهایش در غرب است، غرب‌زده است.

وی از دیگر مظاهر غرب‌زدگی را نظام بروکراسی اداری موجود عنوان کرد و ادامه داد: اگر روش‌های مدیریتی اسلامی متناسب با نظام ولایی طراحی کنیم، از این بروکراسی نجات پیدا می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه از پایه‌های انقلاب این بود که می‌توانیم مدلی از حکمرانی را طراحی کنیم که ما را به تمدن اسلامی برساند، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات کشور، مربوط به نظام اداری پیچیده است.

وی اساس جریان غربگرا را انکار قدرت اسلامی دانست و ابراز کرد: غرب‌ معتقد است دین توان مدیریت اجتماعی را ندارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به بازگشایی مدارس و شروع سالتحصیلی، تأکید کرد: در این ایام نیازمند نظارت بیشتر بر بازار لوازم‌التحریر هستیم، قیمت‌های مختلف زیبنده بازار ما نیست.

وی همچنین از حضور مردم و مسئولان در برنامه‌های دو ماه محرم و صفر تقدیر کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha